In de aflevering spreekt Leenhouts over de inzichten die hij heeft opgedaan vanuit zijn eigen ervaringen. Als trainer van exposanten weet Leenhouts namelijk maar al te goed waar exposanten op de beurs tegenaan lopen en hoe zij het beste uit de beurs kunnen halen. Leenhouts geeft daarom praktische tips over hoe exposanten zich kunnen voorbereiden op hun deelname.
Doelen stellen
In gesprek met Stelling vertelt Leenhouts dat het stellen van een doel het allerbelangrijkste is als het gaat om voorbereidingen voor de Interclean. “Veel mensen gaan zonder doel naar de beurs. Vraag jezelf daarom af wat je gaat doen op de beurs, waarom je hier bent en waarom je deze exacte plek hebt gekozen.” Met het stellen van een doel, weet je volgens Leenhouts ook waar je als organisatie precies voor staat. “Zonder doel bevind je je in een vicieuze cirkel”, aldus Leenhouts.
Open vragen zijn essentieel
Niet alleen het stellen van een doel is belangrijk. Leenhouts geeft ook aan dat exposanten het lastig vinden om het eerste contact met een bezoeker te leggen. “Spreek iemand aan die langsloopt en wees geïnteresseerd in de persoon zelf.” Daarbij geeft Leenhouts aan dat het stellen van open vragen essentieel is om op een goede manier in contact te komen met mensen.
Voorbereiding Interclean
Tijdens de aflevering bespreken Stelling en Leenhouts nog meer ter voorbereiding op de Interclean. Het gesprek gaat over het uitnodigen van klanten, het communiceren met bezoekers, de voorbereiding van de stand en het belang van een follow-up na het event.
Luister de aflevering van Spotless >>